zaterdag 4 februari 2012

knus kussen



Ziehier mijn eerste kussenovertrek!

Een tijdje geleden vond ik hiervan een foto op een blog en begon onmiddellijk het bijgevoegde patroontje uit. Het bleek wonderwel te lukken maar ik had het nodige garen niet. Na een korte zoektocht vond ik een geschikte bol bij het Kruidvat (heel dik en zacht). De voorzijde met de ribbels vraagt echter meer wol dan verwacht dus ben ik nog 2 extra bollen gaan halen :-s!

Doordat ik onmiddellijk ben begonnen met haken heb ik spijtig genoeg niet onthouden van welke blog dit ideetje komt, wie dit wel weet, laat mij alstublieft weten!





Wie dit zelf wil proberen:
- Het kussen is volledig gemaakt met stokjes. De eerste 2 toeren ga je gewoon te werk door allemaal stokjes te haken;
- De 3e toer is de ribbel en bestaat opnieuw uit stokjes maar: draad omslaan, insteken van rechts naar links om het stokje van de vorige toer heen, weer omslaan en dan lus doorhalen (dan weer omslaan, doorhalen door 2 lussen, omslaan en doorhalen door laatste 2 lussen).
- 4e toer gewone stokjes
- 5e toer ribbel
- ...

De achterzijde is volledig gemaakt uit stokjes. Om het te kunnen wassen (wat wel nodig is met 2 snotneuzen) zorgde ik voor een opening met knopen.

Enjoy ;-)



2 opmerkingen:

lot zei

nice nice !!!! sjiek wi

flooke zei

tziet er inderdaad superknus uit!! Mooie knoopjes ook!