dinsdag 5 juni 2012

Kleurrijke vlinders

Deze vrolijke vlindertjesslinger waren een verrassing
voor de opvang waar mijn zoontje gaat.
 Ik maakte de slinger om hen te bedanken voor het 1ste jaar 
dat hij daar nu reeds achter de rug heeft.  

Het was een moeilijke start, veel huilen, bang van de andere kindjes, 
maar gelukkig heeft hij zijn draai gevonden, 
en gaat hij er ondertussen heel graag naartoe!

De inspiratie voor 'vlinders' haalde ik bij de naam van de opvang.

De slinger werd met veel enthousiasme onthaald en werd onmiddellijk in gebruik genomen om fotootjes, kaartjes, ... van de kindjes aan op te hangen.


Werkwijze
Vlindervorm gebruikte ik van hier 
Ik naaide steeds 2 vlinders aan elkaar met de festonsteek*,
 reeg ze op een koord, en fleurde het geheel op met houten kralen.
(*een duidelijke uitleg van de festonsteek vind je bv hier)
Groetjes,
flooke

1 opmerking:

Anoniem zei

Heel leuk gedaan! Tof zeg dat jij zomaar een cadeau geeft aan de opvang, ze zullen wel blij geweest zijn!