woensdag 19 september 2012

Jasje voor de ipad

Het was mijn bedoeling om een bescherm-zakje te maken VOOR we op congé vertrokken (begin augustus dus...).
Zo gaat het hier nu eenmaal... alles blijft liggen tot het eigenlijk te laat is, en dan maak ik het toch nog snel even af...
Maar kom, we gaan niet zeuren want ik ben toch heel content met het resultaat! :-)


Ik was van plan om een sluiting met velcro te maken want het moet makkelijk (en vooral stevig) zijn voor kinderhanden. Samen met hun papa zijn zij toch de hoofdgebruikers van onze "pad".
Maaaaaarrrr... dankzij een leuke tip van mijn mede-naaiclub-collegatje mamanessa werd het simpelweg "ne rekker"! Praktisch, eenvoudig, ideaal!













Ik ging zonder patroon te werk, wikkelde het ding gewoon in de stof en knipte er rond (wat naadwaarde bijgerekend natuurlijk). Het zakje bestaat uit 3 laagjes: katoen als buitenkant (Ikea, what else), vlieseline in het midden en vilt als voering.


3 opmerkingen:

Katja (@Yane) zei

Heel mooi! Leuk stofje!

Lorecreatief zei

Schoon!

flooke zei

goe idee met die rekker! en kvind da echt een super ikea stofke!goe gedaan els!