zondag 23 december 2012

Pinguïn hoodie

Na even wat handwerk te hebben gedaan,
haalde ik vandaag de naaimachine weer boven.
Ik had zin om nog eens een trui te maken voor mijn zoontje Oskar.

Dit is mijn 2de versie met dit patroon

Het patroon is in het Engels, maar heel gedetailleerd uitgeschreven.  
Ik maakte de trui tijdens het middagdutje van Oskar, 
en ik moest nog mijn stof knippen.  
En ik heb mij niet gehaast, noch stappen overgeslagen.
(de eerste versie is zelfs nog niet op de foto geraakt...) 

 Een beetje kleur voor deze winter mag wel vond ik:


De pinguïnstof werd enkel gebruikt voor de voering van de kap, 
niet voor de rest van de binnenkant.  
Het was een restje die ik nog liggen had van toen.

Ik maakte een maatje groter dan de vorige keer, 
want ik vind de truien nogal klein uitvallen..

Deze keer nam ik maatje 3 jaar, terwijl Oskar nog maar 2 geworden is begin oktober... 
Ik verlengde zelfs de onderste rand met enkele centimeters.
De trui is ok qua grootte/lengte voor deze winter 
maar dan mag hij de komende maanden geen mega groeischeuten krijgen...

Het is een patroon voor smalle kinderkes, vooral de mouwen zijn supersmal. 
Laat dit een tip zijn voor dames die ermee aan de slag willen gaan.


Ik wens jullie van harte een gezellige en creatieve kerstperiode toe!

Liefs,
flooke
X

3 opmerkingen:

issews zei

Waw, dat ziet er mooi uit!

Anoniem zei

Mooi exemplaar! En goed vieren hé!

Poesie Oh Hi! zei

Dat is een prachtige trui geworden! Het stofje met de penguins is echt lief :)