zaterdag 5 januari 2013

Geringde poes

Enkele weken geleden bestelde ik samen met Lot online materiaal
 om zelf ringen te maken..
Mijn eerste experiment is niet super goed gelukt..
vandaar noem ik het ook een 'experiment'...

Ik wou een foto van ons 3-tjes, koos in picasa voor de optie 'potloodschets', 
paste het formaat aan en printte het uit..
 maar na een douche- of regenbui begon de tekening wat te vervagen, 
dus toch niet 100% geslaagd, hoewel het toch iets heeft :-)


Het idee van een persoonlijke foto in een ring verwerken 
hou ik wel in mijn achterhoofd
- en zal ik waarschijnlijk nog es uitproberen -
 Het weerhield me niet om het opnieuw te proberen, 
want ik had niet echt een passende ring bij mijn oudejaarsoutfit.

Deze keer ging ik voor bedrukt papier ipv een afgeprinte tekening. 


Voorlopig houdt het stand en er is al enkele keren mee gedoucht, afgewassen, 
het heeft al een regenbui getrotseerd, dus ik ben content :-)

Ik ging nu voor de supersnelle en eenvoudige manier, namelijk epoxy stickers, 
maar ik heb ook 'glass cabochons' liggen. 
 Ik weet echter niet goed hoe ik die glazen kapjes het best moet vastzetten...  

De epoxy stickers zijn iets groter dan de ring, 
je kunt ze - na een korte opwarmbeurt op de chauffage - wat ombuigen totdat ze vast klikken.

De glazen kapjes daarentegen buigen niet mee en zijn dezelfde maat als de ring.  
Ze passen er perfect in, maar ze vallen er evengoed terug uit.

Dus mijn vraag aan jullie:
Welke lijm zou hiervoor geschikt zijn, kan iemand me tips geven?

Nu, juwelen verdienen een mooi plaatsje vind ik.  
Daarom zocht ik naar een mooie juwelenboom, 
maar dan geen zo'n ahum-sierlijk-hand..

Ik vond er een volledig naar mijn goesting,
en plaatste deze op mijn wishlist voor kerst.

En ja, 25 december lag er voor mij 
én de juwelenboom én de ringhouder van Koziol onder de kerstboom!
Ik ben er super tevreden mee!


Liefs,
Flooke
-x-

Geen opmerkingen: